MASSASJE

Rehabilitering - Helse - Velvære

MASSASJE

• Fysikalsk massasje

Bidrar til å løse opp spenninger som kan oppstå ved kroppslige skader, dårlig arbeidsstilling, feilbelastning, anstrengelse og stress gjennom en behandlingsform som kombinerer avspenning, undersøkelse, tøying og veiledning.

• Triggerpunktsmassasje

Resultatene og fordelene med triggerpunktmassasje er å frigjøre trange områder i musklene og dermed lindre smerte. Du kan oppleve en signifikant reduksjon i smerte etter bare én behandling. Motta massasje med triggerpunktbehandling regelmessig kan hjelpe naturlig å håndtere smerte og stress fra kroniske skader.

• Klassisk massasje

Utøves ved rytmisk knaing og strekking av muskler. Dette lindrer smerte, reduserer muskelspenninger, stimulerer blod- og lymfesirkulasjonen, regulerer hormonbalansen og reduserer stress. Massasjen har effekt både lokalt og i hele kroppen.

• Idrettsmassasje

Myker opp friske eller tidligere skadede områder som preges av spente og ømme muskler. Idrettsmassasje er ofte benyttet av de som ønsker og tåler en dypere massasje, og gjerne før eller etter en stor fysisk påkjenning, for eksempel en idrettskonkurranse. Dette gjøres for å kunne prestere maksimalt, redusere restitusjonstid og forebygge skader i muskulaturen. Idrettsmassasje bygger på klassisk massasje, men det brukes ofte mer kraft og intensitet.

• Lymfemassasje

Er en prosedyre som forbedrer helse på forskjellige måter. Den gjør kroppen merkbart lettere, gir mye energi og overskudd, øker forbrenningen, styrker immunforsvaret og forbedrer søvnkvalitet. Lymfemassasje stimulerer blodsirkulasjonen, den hjelper kroppen å bli kvitt overflødig vann, samt reduserer hevelser og nummenhet i armer og bein.

• Avslapningsmassasjen

Legger vekt på avspenning i form av myke og lette grep med god flyt. Målet er avkobling og stressreduksjon.

• Quick Massasje

Er utført med egnede manøvrer og spesiell teknikker ,fokuserer på å gi muskelavslapning i noen få minutter, varigheten av hver økt er ca 15 minutter.

Massasjen gjennomfores i en stol som er ergonomisk utformet for dette formålet, behandling utføres på hode, nakke, skuldre, armer og hender.

Bratsberg klinikk Paul Røstads veg 1 - 7039 Trondheim E-mail: post@bratsbergklinikk.no

Produsert av one.com